הקודם
הבא

תכשיטי אליה

אחרי שנסע עד הונג קונג כדי לקנות שעון נדיר, אספן השעונים רוני אליה פתח במתחם Sunset Beach שבטיילת בת ים חנות תכשיטים ושעונים בה הוא מציע מוצרים חדשים לצד פריטי אספנים

לצד המסעדות ובתי הקפה שבמתחם Sunset Beach שעל טיילת חוף בת ים נפתחה החנות "תכשיטי אליה", המציעה תכשיטים ושעוני יוקרה לנשים ולגברים וכן מתמחה בשעוני יוקרה מחודשים מיד שנייה, תחום שצובר עניין רב וביקוש מצד שוחרי העיצוב הקלאסי והוינטג' היוקרתי. בין המותגים הנמכרים בחנות ניתן למצוא את רולקס, ברייטלינג, קרטייה ועוד, כששעוני האספנים מהמותגים המובחרים נמכרים במקום בהחל מ-3,000 ₪.

הגמולוג רוני אליה, בעלי הבוטיק שקרוי על שמו, יליד בת ים ובעל רקע אישי נרחב וארוך שנים בענף התכשיטים. לאחר השירות הקרבי ביחידת מגלן, נסע אליה בגיל 21 לטייל ברחבי העולם, שבסופו הגיע לארה"ב, שם חי עד גיל 28 והתוודע לראשונה לתחום היהלומים. "הענף הזה ריתק אותי, מכרתי יהלומים לחברות על כמו קרטייה ולחברות בינלאומיות נוספות המובילות את הענף העולמי, התאהבתי בעיצובים הייחודיים, ראיתי כמה זה עושה אנשים מאושרים".

לאחר ששב לארץ, עבד אליה ברשת פדאני שנים רבות, שם עבד בתור מנהל בכיר ברשת, עסק במכירות ואף עיצב תכשיטים. בתקופה זו הוא נסע לעיתים קרובות לחו"ל להשתלמויות בענף שענות היוקרה ובענף היהלומים.

אנשים לא מרימים גבה, כששומעים שהחלטת לפתוח עסק ולצאת לדרך עצמאית?

"זה נכון שעזבתי מקום עבודה בטוח עם תנאים מעולים והגעתי לנקודת ההתחלה, אבל אחרי שנים רבות החלטתי לפרוש ולהפוך לעצמאי. אני מאמין שאנחנו צריכים להציב לעצמנו אתגרים חדשים, למצוא בכל פעם עניין נוסף ולהתמודד עם מצבים שלא הכרנו, רק ככה צומחים".

איך אתה בוחר אילו תכשיטים להציע בחנות למכירה?

יש שני פקטורים חשובים: הראשון הוא הביקוש, הלקוחות החוזרים מגיעים עם דרישות מאוד מדויקות של מותגים ספציפיים, אבני חן, וסגנונות שהם מתחברים אליהם, ואני מקפיד לייבא את המוצרים האלה. בנוסף, אני נוסע לכל התערוכות המובילות בעולם של תכשיטים ושעונים בגרמניה, איטליה, שווייץ ועוד, שם אני בוחר את המוצרים ומייבא את מה שמתאים לקהל שלנו. אנחנו עובדים עם מעצבת תכשיטים אישית שבונה ומתכננת את התכשיטים לשביעות רצון הלקוחות, כך שלמדנו להכיר את הטעם של הלקוחות שלנו ונדע מה יהיו הפריטים שיימכרו היטב".

אנחנו שומעים על כך שעולם האופנה נמצא במשבר, מה מצב ענף התכשיטים? זה לא הולך יד ביד עם ענף הטקסטיל?

"נהפוך הוא. שוק שעוני היוקרה והתכשיטים נמצא במגמת עלייה ניכרת. גם פה בבת ים אני רואה את זה בצורה חד משמעית, זה תחום מאוד נחשק. הלקוחות שלי דורשים מותגים כמו קרטייה, ברייטלינג, רולקס, בולגארי. היום תכשיטי היוקרה פונים לקהלי יעד רבים, והם כבר לא נחלתם הבלעדית של אצולת ההון בישראל. אמנם אפשר למצוא אצלנו תכשיטים במחיר של 100,000 ₪, אבל אפשר למצוא גם מוצרים באלף שקלים בלבד. יש לי סחורה שמתאימה גם לציבור הרחב. נער מתבגר שרוצה לקנות תכשיט יכול לשלם גם בתשלומים".

הקניות המקוונות באינטרנט לא פוגעות בעסק כמו שלך?

"שוק תכשיטי היוקרה מתנהל אחרת. זה לא חולצה של מותג שאתה יכול להזמין מסין, כשאתה קונה שעון בסכומים גבוהים חשוב לך לרכוש ממישהו שאפשר לסמוך על המילה שלו. אנשים רוצים לחוות חווית קנייה אחרת, למדוד את התכשיט, להבין שמדובר במוצר אמיתי שמתאים לך ולא חתול בשק".

במציאות הכלכלית של ימינו דרוש אומץ לפתוח עסק עצמאי, מה גורם לך להאמין שיש מקום לעסק יוקרתי שכזה דווקא בבת ים?

"עד היום תושבי בת ים נסעו לחפש את הסחורה הזאת במקומות אחרים, זו הסיבה שפתחתי את העסק פה. אם יש לך אפשרות למצוא את מה שחלמת עליו ליד הבית, למה שתיסע למקום אחר? חשוב לי להדגיש שלמרות הסטיגמה שיש עלינו, בבת ים יש קהל צרכני שקונה המון תכשיטים. יש מודעות למותגים, וזה מתחיל כבר בגיל הנעורים".

אני רואה שיש פה לא מעט שעוני יד שנייה. מה החיבור שלך לזה?

"כאספן שיש לו לא מעט שעוני יוקרה, באופן אישי אני מעדיף שעון שיש לו סיפור והיסטוריה מרתקת. יש שעוני וינטג' יוקרתיים ונדירים עם מנגנונים ייחודיים, שלא ניתן לכמת בכסף את ערכם. אנשים לא עונדים שעון כדי לדעת מה השעה, היום שעון הוא סמל סטטוס, השעון שאתה הולך איתו יכול לשדר עוצמה. הרבה לקוחות שלי מספרים שזה תורם להרגשה האישית שלהם".

מה אתה עונה למי ששואל אותך מה הסיבה לקנות שעון משומש אם יש שעונים חדשים?

"אתה יכול לקנות אצלי גם וגם. מי שרוצה – הוא מוזמן להתחדש בשעון חדש שעולה בממוצע כ-25,000 ₪ ומעלה, ומי שמעדיף שעון יוקרתי לא פחות, יכול למצוא גם פריטים בהחל מ-3,000 ₪ בלבד. שוק היד השנייה נמצא בהתפתחות בארץ והביקוש הולך וגובר, ישנם פריטים שהערך שלהם רק ילך ויעלה ומדובר בהשקעה".

כמה שווה השעון הכי יקר שלך?

"אני יכול רק להגיד שהרחקתי עד הונג קונג במיוחד כדי לקנות אותו, אני באמת משוגע לדבר – ואני לא היחיד".

טיפים לבחירת תכשיטים:

  • בחן היטב את תכשיטיה ששבת זוגתך עונדת באופן קבוע, איזה צבע שולט בהם? לכל אישה העדפה משלה לגבי זהב לבן או צהוב, זה יקל עליך לבחור את צבע טבעת הזהב לרגע המרגש.
  • ישנן 4 תכונות שקובעות את מחיר היהלום, בשפה המקצועית הן מכונות ה-c-4, שהם ראשי תיבות של:
  • Clarity – ניקיון היהלום. ככל שהאבן נקייה יותר, מחירה יהיה גבוה יותר.
  • Cut – חיתוך היהלום ורמת גימור שלו הם פקטורים חשובים בתמחור.
  • Color – צבע וצלילות היהלום. ככל שהיהלום יהיה לבן יותר, כך הוא גם יהיה יקר יותר.
  • Carat – משקל היהלום. ככל שהמשקל גבוה יותר, מחיר האבן עולה מתייקר בהתאם.
  • טבעות אירוסין נהוג לענוד באצבע הקמיצה של יד שמאל. רצוי להתבונן בקמיצה של בת הזוג מראש כדי לדעת מהי המידה המתאימה. בכל מקרה של טעות באבחנה, רצוי לרכוש את הטבעת במקום מקצועי שיוכל לעשות התאמה למידה.
  • רצוי לזכור שתהליך ייצור של טבעות האירוסין אורך כ-10 ימים, לכן יש להיערך מראש.
  • ביהלומים אין קסמים: רצוי לא להתפתות לרכוש אותם במחירי מציאות מחשידים או היכן שהכי זול. חשוב לקנות יהלומים אך ורק ממקור אמין שיוכל לתת מענה גם לאחר רכישתם.


החנות שלנו ממוקמת מתחם
Sunset Beach הנמצא ברחוב דרך בן גוריון 136, טיילת בת ים.

מחפשים תכשיט מיוחד? שעון יוקרה? מתנה לכלה/חתן?
חייגו – 050-6661877 או מלאו את הפרטים שלכם.
 
שלחו הודעה
דילוג לתוכן